7 Juni 2011

Igår och idag, så har jag bara varit ute snabbt hos jussan och gjort det vanliga, fixa hoven, ge henne hö och mocka hage.

Hade jätte svårt att sova i natt.. det är så sjukt varmt hemma hos mig. vaknade en gång i timmen, var tvungen att gå upp och dricka massor av vatten..

Därför blev det bara snabbvesit idag. hade tänkt göra lite mer. Men samtidigt så är det svårt just när jag jobbar kväll, då måste jag vänta tills jussan är klar med sitt hö, efter det finns det tyvärr inte mycket tid. då jag ska hinna hem och fixa mat, duscha och göra mig klar för jobbet. Hade jag haft en timme extra på mig hade det varit lungt. Ska försöka gå upp tidigare i morgon.

Men nu kommer nästa lilla problem.. Det är jätte svårt att veta om jag ska sätta igång henne på nytt. Vi har tagit lite promenader, och så har jag tränat lite NH i hagen om jag inte har haft något sällskap.

Jag är jätte sugen på att börja rida igen, men samtidigt vill jag inte påfresta hoven så den blir värre.

Hmm.. ska nog prova longera henne på torsdag i corallen. När jag sprang lite med henne här om dagen, så tyckte jag att hon halta i traven.

Ska prata med sune.. kanske måste hon ha skor på sig iallafall? Det är stenhårt underlag i hagen, så hon kanske behöver komma upp från marken med sulan. då måste hon ha skor på sig. Helt klart värt ett försök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0