1 Juli 2011

Idag var vi på kliniken.

Dagen började redan vid 6.45, då hämtade jag cissi. Sen åkte vi och handla varsin macka att ha med.

Sen åkte vi och koppla på släppet, och sen hämta Jussan♥

Vi körde med step-up funktionen på släppet, hon gick in på andra försöket. Duktig häst ♥

Sen bar det iväg mot kliniken. Där fick vi hjälp av en veterinär som kollade igenom henne, sen kom en hovslagare och verkade hennes hovar lite, efter ett tag så fick hon lugnande och så rötgade vi båda framhovarna. Sen fick jussan gå tillbaks till sin lånebox.
Sen fick vi sitta ner och vänta, efter ett tag kom veterinären och sa att hon väntar på att en annan veterinär ska kolla på bilderna, men han var hemma ledig.
Efter ca 20 min så kom hon tillbaks, och förklarade att Jussan har fått hovbens sänkning, hon har 2 mm resp 4 mm kvar tills hovbenet går igenom sulan..

Dom dömer mig inte om jag beslutar att ta bort henne nu, men dom kan lägga på ett gips 2 veckor och se om hon blir bättre på det..

Vi tog gipset nu, för jag känner att jag vill fundera lite. Och skulle det vara så att jag tar bort henne, vill jag att det ska vara på hemma plan! I hagen där hon trivs bäst!

Efter att hovarna blivit gipsade så fick vi åka hem, hon var väldigt bökig när vi skulle lasta, men sen så ställde hon sig och kissade liten skvätt, då gick jag åt sidan med henne, och hon ställde sig och kissa jätte mycket..
Jag trodde att det var det som gjorde att hon inte vill gå in i transporten. Men hon ville fortfarande inte.. Tillslut så tröttnade både jag och Cissi så vi fällde ner rampen och satte min tröja för ögonen på henne. Fört gick det inte, men cissi sa att jag skulle prova gå ett varv runt parkeringen och sen rakt in i transporten. Det gick jätte bra då!!


Men nu går jag i valet och kvalet om hur jag ska göra med prinsessan. Ska jag göra slut på hennes lidande eller ska jag chansa och se om det blir bättre?

Känner mig jätte kluven :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0